Overige software
Alles over niet-Apple applicaties, zoals Microsoft Office, Adobe, etc.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  Firefox gebruikt erg veel geheugen
pagina: 1 2    
Onderwerp: Browsers
 iFreak1991
In diepe slaap

MacBook core 2 duo 2.0Ghz 2.5Gb Ram

19-01 12:31 Link   Favoriet   Citeer
Beste Maccers, 

sinds kort heb ik wat problemen met Firefox. Het programma loopt traag en tijdens het typen van berichtjes e.d. verschijnt vaak even de strandbal en hapert het programma even voordat hij verder gaat. Nu vroeg ik me af hoe dit kon, ik heb het geheugengebruik van Firefox bekeken en dit blijkt op ongeveer 1,5Gb te staan... Dit leek me heel extreem veel en ik vroeg me af hoe dit mogelijk is. Iemand ideeën? En zou dit te maken hebben met de haperingen in Firefox? Ik gebruik een MacBook Core2Duo 2.0 met 4Gb geheugen. 

Alvast bedankt!

Moderatie door bigkevx2:
verplaastst

(gewijzigd 19-01 12:51 door bigkevx2)

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 zorro
Hyperactief

capistrano
iMac

19-01 12:45   score: interessant Link   Citeer
Dit wordt meestal veroorzaakt door corrupte/slechte add ons/plug inns.

Verzineenswat
Behoorlijk actief

MBA SL, MBA L, iPad 1, iPad 2, nieuwe iPad, iPhone 4S, dvd-loze Mini, TimeCapsule, aTV

19-01 12:48   score: pienter Link   Citeer
Was er recent niet een discussie met iemand die niet van firefox wilde overstappen naar safari, vervolgens Apple verweet dat niks werkte, en het eind van het verhaal was dat er een geheugenprobleem zat in een plugin van firefox? Ik kan het topic niet terug vinden, dus weet niet zeker of dat ook hierover ging, maar misschien dat iemand weet wat ik bedoel?

Deskman
Erelid

023
iKnow

19-01 13:40   score: interessant Link   Citeer
Ja, dat was hier te lezen.

iFreak1991
In diepe slaap

MacBook core 2 duo 2.0Ghz 2.5Gb Ram

19-01 14:25   score: interessant Link   Citeer
Dank, hoop dat het te verklaren is met een plug-in/add-on...

StevenWapenaa r
In diepe slaap

Vlaardingen
Apple

19-01 17:31   score: interessant Link   Citeer
*off topic* 

Ik heb in het draadje dat Deskman aangeeft ook mee gediscussieerd en nu is mijn volgende vraag helemaal off topic, maar ik kan het toch niet laten.  

Is er iemand die mij misschien uit kan leggen waarom hij/zij Firefox prefereert boven Safari?

hEgelia
Zeer wakker

Eindhoven
iOS X

19-01 17:44   score: interessant Link   Citeer
@ StevenWapenaar 

Ik vrees de macht der gewoonte; in de eerdere discussie waarnaar Deskman verwijst wordt dat halverwege ook duidelijk. 

Persoonlijk vind ik Firefox iets van jaren geleden, toen Internet Explorer een ramp en alleenheerser was. Tijden zijn veranderd en Firefox voegt nog maar weinig toe, in mijn mening. Uitbreidingsmogelijkheden is een argument, maar dat biedt Safari tegenwoordig ook. Wat rest is het testen van compatibiliteit van je website.

Dr.Bob
Koning(in)

Leiden
iMac 24" 3,06 GHz

19-01 17:46   score: ... Link   Citeer
@Steven, Firefox heeft een aantal kleine features die Safari niet heeft. Ten eerste is er een heel uitgebreid aanbod aan plugins (soms leggen die dus een heel systeem lam), waaronder een aantal hele handige zoals Adblock en Greasemonkey. Daarnaast kan Safari alleen Google, Bing of Yahoo! als zoekmachine gebruiken. Bij Firefox is dit aantal oneindig. Zo gebruik ik FF op mijn werk heel vaak, omdat ik dan direct in PubMed kan zoeken, of een DOI in kan tikken. 

Safari daarentegen heeft betere ondersteuning voor kleurprofielen en is sneller dan FF.

Deskman
Erelid

023
iKnow

20-01 08:29   score: interessant Link   Citeer
Ik heb Opera, FF 6, 7 en 9, Chrome en Safari en gebruik safari om te browsen en de rest om sites te checken. 

De snelheid waarmee FF het afgelopen jaar met nieuwe versies is gekomen (FF4 is in maart 2011 uitgekomen) en de incompatibiliteit metplugins telkens weer op scherp heeft gezet maakt het er allemaal niet beter op. 

Een enkele keer gebruik ik de FireBug plugin om problemen in een website te achterhalen maar met de Develop mode van Safari is dat zelden nog nodig. 

Het is voor veel switchers de macht der gewoonte: FF lijkt het meest op wat ze gewed waren.

Firefox gebruikt erg veel geheugen
pagina: 1 2    
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner