In een ver, ver veleden gebruikte ik onder Windows DVD-Shrink om de VOB-bestanden van een DVD te rippen en vervolgens een andere tool (naam is me ontschoten) om deze om te zetten naar MP3.
Inmiddels heb ik geen Windows-doos meer, maar nog altijd een aantal DVD's die ik weer wil omzetten naar muziek, inmiddels AAC.
Mijn route voor muziek DVD's is altijd: 1. rippen met handbrake 2. toevoegen aan iTunes (want ik wil de DVD ook als video kunnen kijken 3. via QT-Sync de audio van de "clips" apart opslaan zodat ik het concert ook als muziek kan luisteren zonder video.
Of QT-Sync ook direct met VOB's kan omgaan weet ik niet, het kan in elk geval via MP4 ofzo.
Ik ben op zoek naar een deftige programma om dvd's te rippen. Ik installeerde Handbrake ook al, maar vind de resolutie van de rips te klein. (Is er een manier om de resolutie hoger te krijgen? Of andere freeware progs?
Voordat je HandBrake de deur uitdoet, kun je waarschijnlijk beter even de handleiding raadplegen. Overigens weet je wel dat DVD's geen hogere resolutie bieden dan 720 × 576 pixels?