Overige hardware
Alles over overige hardware, zoals iSight, AirPort e.d.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  Time Capsule Netwerk Uitbreiden Met Airport Extreme

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 6 maanden oud.
De informatie of discussie is mogelijk verouderd of niet meer van toepassing.

Onderwerp: AirPort
 sunapple

Ermelo
Mac Mini 2011 i5 - iPod Touch White 8GB - iPod Nano 6G Watch

25-10-2011 19:52 Link   Favoriet   Citeer
Hallo, 

Ik had het volgende probleem: Het huidige netwerk bestaat uit een 1TB Time Capsule die het internet draadloos verspreidt. De TC staat beneden en op zolder is het signaal dus zwak.  

De oplossing: Het netwerk uitbreiden met de 'oude' Airport Extreme (1G) door deze op zolder via ethernet te verbinden met de TC beneden en zo het netwerk uit te breiden. 

Dit is een vrij standaard handeling, het netwerk uitbreiden met een extra Airport wordt gewoon beschreven in handleidingen op Apple's site. Maar.. 

Het nieuwe probleem: De Time Capsule staat op ''Uitbreiding van netwerk toestaan'' en de Airport Extreme op ''Netwerk uitbreiden'' en in ''Brugmodus''; precies zoals de handleiding voorschrijft. De Airport Extreme is ook gerest vanwege verouderde instellingen. 

Op het moment dat de AE verbonden is en ik de TC instel op ''Sta netwerk uitbreiding toe'' Verdwijnen beiden van de radar en is er geen internet meer. Het internet komt pas terug als ik de AE ontkoppel en de TC terug zet naar dat hij geen uitbreiding toestaat. 

Het lijkt dus dat beiden in conflict raken wanneer de AE en de TC moeten samenwerken. Zijn er bepaalde instellingen die móeten matchen? Wat heb ik over het hoofd gezien? 

sun

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 sunapple

Ermelo

30-10-2011 21:15   score: interessant Link   Citeer
*bump* 

Heeft niemand een oplossing?

Pieterr
Dromend

Eindhoven
MBP MA611, MBA MB003, MM MB463

30-10-2011 21:52   score: interessant Link   Citeer
De kreet "netwerk uitbreiden" slaat op het draadloos uitbreiden van je netwerk. Dit is een methode die je beter kunt vermijden, door, zoals jij al gedaan hebt, een ethernetkabel te leggen tussen je beide routers. 

Je tweede (derde, vierde...) router zet je inderdaad in brugmodus. Maar je laat deze extra router zijn eigen (draadloze) netwerk aanmaken, bij voorkeur met dezelfde naam (SSID), protectie (WPA2) en wachtwoord. 

Vergeet dus de "netwerk uitbreiden" optie.

sunapple

Ermelo

30-10-2011 21:55   score: interessant Link   Citeer
Ah, dat is informatief! Volgens mij heeft het wel even zo gestaan, maar dat maakte toen geen verschil met de huidige situatie qua signaalsterkte.. Ik probeer het nog een keer en zal kijken wat er gebeurd..

sunapple

Ermelo

31-10-2011 11:25   score: interessant Link   Citeer
Nou, het werkt! De AE staat ingesteld zoals je zei, Pieterr, en beiden (TC en AE) werken nu samen. De snelheden zijn nu vergelijkbaar met beneden. 

Bedankt!

Pieterr
Dromend

Eindhoven
MBP MA611, MBA MB003, MM MB463

31-10-2011 18:19   score: interessant Link   Citeer
Het blijft vrij lastige materie, al dat netwerkgedoe. En de gebruikte kreten ("netwerk uitbreiden") zijn ook niet altijd even duidelijk. 

Goed om te horen dat alles nu werkt! Geniet ervan.

Time Capsule Netwerk Uitbreiden Met Airport Extreme
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner