Hallo,
Ik had het volgende probleem: Het huidige netwerk bestaat uit een 1TB Time Capsule die het internet draadloos verspreidt. De TC staat beneden en op zolder is het signaal dus zwak.
De oplossing: Het netwerk uitbreiden met de 'oude' Airport Extreme (1G) door deze op zolder via ethernet te verbinden met de TC beneden en zo het netwerk uit te breiden.
Dit is een vrij standaard handeling, het netwerk uitbreiden met een extra Airport wordt gewoon beschreven in handleidingen op Apple's site. Maar..
Het nieuwe probleem: De Time Capsule staat op ''Uitbreiding van netwerk toestaan'' en de Airport Extreme op ''Netwerk uitbreiden'' en in ''Brugmodus''; precies zoals de handleiding voorschrijft. De Airport Extreme is ook gerest vanwege verouderde instellingen.
Op het moment dat de AE verbonden is en ik de TC instel op ''Sta netwerk uitbreiding toe'' Verdwijnen beiden van de radar en is er geen internet meer. Het internet komt pas terug als ik de AE ontkoppel en de TC terug zet naar dat hij geen uitbreiding toestaat.
Het lijkt dus dat beiden in conflict raken wanneer de AE en de TC moeten samenwerken. Zijn er bepaalde instellingen die móeten matchen? Wat heb ik over het hoofd gezien?
sun