Apple desktops
Alles over de PowerMac, iMac, Mac mini, Mac Pro, etc.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  Externe SSD via FireWire 800 voor Mac OS X?

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 6 maanden oud.
De informatie of discussie is mogelijk verouderd of niet meer van toepassing.

Onderwerp: iMac
 McMeller
Donateur

Monster
iMac • MacBook Pro • iPhone 4S 32GB • iPad 2 32GB • Apple TV 2G • Time Capsule 1TB

02-10-2011 19:57 Link   Favoriet   Citeer
Onlangs heb ik mijn MacBook Pro voorzien van een SSD en de snelheidswinst bevalt mij zeer goed. Hetzelfde zou ik graag bij mijn iMac willen, maar mijn 21"-variant uit 2009 heeft niet de mogelijkheid tot het inbouwen van een tweede schijf. 

Welke resultaten mag ik verwachten, als ik een externe SSD via FireWire 800 aansluit, om daarop Mac OS X te draaien?

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 neliss94

Roden
MacBook Pro 15" 2.0gHz

02-10-2011 20:11   score: ... Link   Citeer
Lees dit eens: 
www.macosx.nl/communi...ne-ssd 

ziet er naar uit dat je er niet veel aan hebt. Wat je misschien kan doen is een ssd kopen, die in je iMac zetten en de hdd die je uit je imac haalt extern aansluiten (zijn wel dingen voor). Maar hier moet je ook even naar kijken!

Deskman
Erelid

023
iKnow

05-10-2011 07:40   score: interessant Link   Citeer
Voor wie vooral op zoek is naar speed, speed en meer speed is macperformanceguide.c...x.html een fijne bron van informatie. In combinatie met barefeats.com kun je al het haalbare uit je machine halen. 

Of het zin heeft is een tweede maar het is vermoedelijk het geld niet waard en of je er gelukkig van wordt is maar helemaal de vraag.

Timosha
(verwijderd)

n.v.t.
n.v.t.

05-10-2011 08:20   score: interessant Link   Citeer
McMeller schreef:

Welke resultaten mag ik verwachten, als ik een externe SSD via FireWire 800 aansluit, om daarop Mac OS X te draaien?

Dan mag u de doorvoersnelheid van FireWire 800 verwachten. Zijnde 786.432 Mbit/s Full Duplex.  

Dus, zo'n SSD gaat niet sneller zijn dan een oude SATA-I hdd.

Externe SSD via FireWire 800 voor Mac OS X?
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner