Mac OS X
Alles over Mac OS X en bijbehorende onderdelen, zoals Finder, Dock, Spotlight en DashBoard. Geen Classic of OS9.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  .DMG-bestand mounten als fysieke CD/DVD

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 6 maanden oud.
De informatie of discussie is mogelijk verouderd of niet meer van toepassing.

Onderwerp: Mac OS X algemeen
 McMeller
Donateur

Monster
iMac • MacBook Pro • iPhone 4S 32GB • iPad 2 32GB • Apple TV 2G • Time Capsule 1TB

16-08-2011 23:36 Link   Favoriet   Citeer
Met ToastMount was ik instaat om .DMG-bestanden te mounten als fysieke CD of DVD, om zodanig een fysieke schijf te faken. Dit is helaas een PPC-applicatie, welke in 10.7 dus niet meer werkt. Weet iemand een oplossing?

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 Timosha
(verwijderd)

n.v.t.
n.v.t.

17-08-2011 07:32   score: interessant Link   Citeer
Virtual CD-RW werkt onder OS X 10.7 Lion: 

www.macupdate.com/app...-cd-rw

McMeller
Donateur

Monster
iMac • MacBook Pro • iPhone 4S 32GB • iPad 2 32GB • Apple TV 2G • Time Capsule 1TB

17-08-2011 11:15   score: informatief Link   Citeer
Helaas lijkt deze niet overweg te kunnen met .DMG's. En freeware heeft zeer sterk de voorkeur.

McMeller
Donateur

Monster

13-12-2011 19:11   score: ... Link   Citeer
Iemand nog een idee?

Braintag
Donateur

Omgeving Haarlem
iMac24" | MBP15-2.5 | MBA 1.86 | ATV160 | Mac Pro 6c 3,33 | iPhone4 | iPad2

13-12-2011 19:47   score: interessant Link   Citeer
Kun je een .dmg niet omzetten in een .cdr ofzo? 
Geen idee of jouw software een geopende .cdr ziet als "aanwezige disk". 

X-Plane trapt er in elk geval wel in, op die manier kan ik 't onderweg op m'n Air spelen zonder de Superdrive. 
Maar dat is dan dus een disk image (.cdr) gemaakt via disk utility.

Etri
Donateur

iMac en MacBook Pro

13-12-2011 20:02   score: interessant Link   Citeer
In Disk Utility zit een optie om DMG te converteren (ik geloof zelfs naar een .cdr). Open Disk Utility en kies dan in de knoppenbalk Convert.

McMeller
Donateur

Monster

02-02 23:09   score: informatief Link   Citeer
Hi people! Sorry, veel te late reactie... Is erbij ingeschoten en kwam de mail tegen bij het opruimen... 

Thanks voor de antwoorden. Allemaal geprobeerd, allemaal zonder effect. Ik heb geοnformeerd bij een expert, volgens hem gaat het nooit lukken met de ingebouwde mounting-toestanden van Mac OS X, simpelweg omdat er altijd in de informatie van het volume staat dat het afkomstig van een schijfkopie, in welk formaat dan ook. Enig advies dat hij nog had, is de schijfkopie te "branden" op een partitie van de lokale harde schijf, aangezien het dan een direct volume is en er geen schijfkopie meer in het spel is. Draai die ik er zelf nog aan heb gegeven, is "terugzetten" op een USB-stick. Dit heb ik allebei nog niet geprobeerd. 

Ik hoop nog altijd op een tooltje te stuiten dat zich voordoet als een externe DVD-drive en zodanig een DVD virtualiseert.

.DMG-bestand mounten als fysieke CD/DVD
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis