.DMG-bestand mounten als fysieke CD/DVD |
|
LET OP! Dit onderwerp is meer dan 6 maanden oud.
De informatie of discussie is mogelijk verouderd of niet meer van toepassing.
| Onderwerp: Mac OS X algemeen |
McMeller
| Met ToastMount was ik instaat om .DMG-bestanden te mounten als fysieke CD of DVD, om zodanig een fysieke schijf te faken. Dit is helaas een PPC-applicatie, welke in 10.7 dus niet meer werkt. Weet iemand een oplossing?
|
|
| |
 | |
| Reacties |
Timosha
| Virtual CD-RW werkt onder OS X 10.7 Lion: www.macupdate.com/app...-cd-rw
| | | | | McMeller
| Helaas lijkt deze niet overweg te kunnen met .DMG's. En freeware heeft zeer sterk de voorkeur.
| | | | | McMeller
| Iemand nog een idee?
| | | | | Braintag
| Kun je een .dmg niet omzetten in een .cdr ofzo? Geen idee of jouw software een geopende .cdr ziet als "aanwezige disk". X-Plane trapt er in elk geval wel in, op die manier kan ik 't onderweg op m'n Air spelen zonder de Superdrive. Maar dat is dan dus een disk image (.cdr) gemaakt via disk utility.
| | | | | Etri
| In Disk Utility zit een optie om DMG te converteren (ik geloof zelfs naar een .cdr). Open Disk Utility en kies dan in de knoppenbalk Convert.
| | | | | McMeller
|
02-02 23:09 score: informatief
Link Citeer
Hi people! Sorry, veel te late reactie... Is erbij ingeschoten en kwam de mail tegen bij het opruimen... Thanks voor de antwoorden. Allemaal geprobeerd, allemaal zonder effect. Ik heb geοnformeerd bij een expert, volgens hem gaat het nooit lukken met de ingebouwde mounting-toestanden van Mac OS X, simpelweg omdat er altijd in de informatie van het volume staat dat het afkomstig van een schijfkopie, in welk formaat dan ook. Enig advies dat hij nog had, is de schijfkopie te "branden" op een partitie van de lokale harde schijf, aangezien het dan een direct volume is en er geen schijfkopie meer in het spel is. Draai die ik er zelf nog aan heb gegeven, is "terugzetten" op een USB-stick. Dit heb ik allebei nog niet geprobeerd. Ik hoop nog altijd op een tooltje te stuiten dat zich voordoet als een externe DVD-drive en zodanig een DVD virtualiseert.
|
|
| |
.DMG-bestand mounten als fysieke CD/DVD |
|