Web ontwerp
Over ontwerp voor het web, webdesign.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  Site snelheid

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: Algemeen
 Brims

Beetsterzwaag
Imac Intel 2.16/2gb/500gb/20 inch

17-05-2011 22:19 Link   Favoriet   Citeer
Hoe kan ik na gaan of een trage website door mijn template komt of door de hostingprovider? 

deze site gaat mij te traag! 

(joomla site)

Moderatie door bigkevx2:
Link klikbaar gemaakt

(gewijzigd 17-05-2011 22:51 door bigkevx2)

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 bigkevx2
Moderator

Helmond
Het lijkt hier wel een groente winkel met iWife & iChild

17-05-2011 22:50   score: informatief Link   Citeer
Site laad prima op mijn iPad2. 

Via Safari onder het menu item 'ontwikkel' of iets vergelijkbaars kun je precies uitvinden hoe je site laad en welke onderdelen de meeste laadtijd claimen.

Deskman
Erelid

023
iKnow

18-05-2011 20:10   score: ... Link   Citeer
De eerste pagina laadt wel traag maar de rest gaat redelijk vlot door. 

Voor zowel safari als Firefox als Chrome zijn er tools en plugins om je sitesnelheid te bepalen en te onderzoeken waar de zwakke punten zitten. 

Het zwakste punt is vermoedelijk Joomla zelf dat nogal wat 'overhead' heeft die voor een eenvoudige site als deze nergens goed voor is. 

Verder moet je misschien eens kijken bij de diverse scripts die geladen worden. Maak je bijvoorbeeld wel gebruik van Mootools? 

Het lijkt me niet direct aan je provider te liggen maar het kan natuurlijk heel goed zijn dat je provider niet optimaal geconfigureerd is voor Joomla of dat je de instellingen binnen joomla moet tweaken. Geen lolletje, dat kan ik je nu wel vast vertellen.

Pieterr
Dromend

Eindhoven
MBP MA611, MBA MB003, MM MB463

19-05-2011 08:48   score: ... Link   Citeer
Hier ook geen probleem met het laden (kwa snelheid) van de betreffende website, op een iPad 1. Heb je altijd last van traag laden, of alleen op bepaalde tijdstippen (bv 'savonds)?

Deskman
Erelid

023
iKnow

20-05-2011 16:28   score: interessant Link   Citeer

Erwin_001
Donateur

21-05-2011 12:24   score: informatief Link   Citeer
Je kunt ook een Googlen op de mogelijkheden van cachen en eventueel GZip compressie. GZip compressie ben ik groot fan van, echter moet je wel goed testen van te voren, want als iets niet klopt bij je hosting gaat je hele website crashen :P. 

Ook vond ik deze site nog, misschien handig? 

www.joomlaperformance.com

Site snelheid
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner