Mac OS X
Alles over Mac OS X en bijbehorende onderdelen, zoals Finder, Dock, Spotlight en DashBoard. Geen Classic of OS9.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  Mac os x inlog probleem

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: Mac OS X algemeen
 Luccyboy

Moergestel
iMac 27" i5 4850

20-01-2011 22:15 Link   Favoriet   Citeer
Als ik wil inloggen op mijn Mac os x krijg ik ipv de lijst van accounts alleen de optie om een naam en wachtwoord in te vullen.  
Als ik daar mijn accountgegevens invul krijg ik dat het niet kan.  

Als ik via bootcamp in Windows opstart zie ik dat er nog steeds alle gegevens op de mac harde schijf alles staat. 

Ik weet dus niet waar het probleem zit, maar hoop wel dat iemand de oplossing weet.  

Software: Mac os x 10.6 (alle updates geïnstalleerd) 
Hardware: 27" iMac i5

(gewijzigd 20-01-2011 22:16 door Luccyboy)

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 Sandbest
Moderator

MacBook Pro 6,2 15-inch (Mid 2010), 2.53 GHz Intel Core i5 (OS X 10.7); iPhone (4s) 32GB (iOS 5)

20-01-2011 22:31   score: ... Link   Citeer
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar via Programma's>Systeemvoorkeuren kan je naar Accounts (onder het kopje Systeem) en hier klik je vervolgens linksonder op Inlogopties en dan selecteer je Lijst met gebruikers (in plaats van Naam en wachtwoord), nu krijg je de lijst met accounts te zien (bij dat venster) en hoef je dus niet zelf je een account naam in te vullen.

Braintag
Donateur

Omgeving Haarlem
iMac24" | MBP15-2.5 | MBA 1.86 | ATV160 | Mac Pro 6c 3,33 | iPhone4 | iPad2

20-01-2011 22:53   score: interessant Link   Citeer
Ik denk dat boy tijdens opstarten niet zo'n mooi schermpje krijgt met kiesbare accounts maar gewoon niks, en dus effectief gewoon helemaal niet in kan loggen. 

Ik zou even de installatie DVD erin stoppen en kijken of je daar mee kunt zien wat er mis is met de account-setup.

(gewijzigd 20-01-2011 22:54 door Braintag)

Zweefvlieger
Moderator

High in the Sky
MB Pro 2x2.4GHz 4GB

20-01-2011 23:27   score: interessant Link   Citeer
Ik denk dat Sandbest het bij het juiste eind heeft, maar om dat te veranderen moet je wel eerst ingelogd zijn. 

Als je de juiste gegevens hebt zou het toch moet lukken, ik weet niet hoe je account juist hebt genoemd, maar probeer wat varieties met je naam. Eerst voornaam, eerst achternaam, enkel voornaam,... 

Als het dan nog niet lukt, zoals Brantag zegt, met de installatie-dvd aan de slag.

iDeez
Donateur

Midden-Nederland
Zo'n alles-in-één ding

21-01-2011 14:54   score: ... Link   Citeer
En wanneer je dan met de installatie-DVD aan de slag moet ga je (van te voren even op een andere computer) even naar deze Apple servicepagina,  
en vervolgens klik je op 'Het oorspronkelijke beheerderswachtwoord opnieuw instellen'. 

Daar lees je de procedure om een beheerderswachtwoord opnieuw in te stellen als je niet meer kunt inloggen.

Luccyboy

Moergestel
iMac 27" i5 4850

22-01-2011 00:10   score: informatief Link   Citeer
@iDeez 
Dank je voor de links het is me gelukt. De lijst met accounts bijstand strings was leeg, maar de thuismap bestond nog dus ik eb alles terug en alles is weer zoals het was voor de problemen.  

Ook de andere reacties bedankt

Mac os x inlog probleem
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner