Apple iLife en iWork
Alles over iPhoto, iMovie, GarageBand, iDVD, iWeb, Keynote en Pages.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  iPhoto '11 database upgrade problemen?

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: iPhoto
 pOZORjED

iMAc 20" 2.4

24-10-2010 22:44 Link   Favoriet   Citeer
Zijn er meer mensen die hun iPhoto database niet goed geüpgraded krijgen? 
Na uren stampen op 100% of meer en continu 'reageert niet' in de taskmanager heb ik hem eens opnieuw gestart, en het process begon overnieuw... 
Hoe ik het ook probeer, ik lijk mijn database van ~ 160GB kwijt te zijn! 
Niet meer te openen in iPhoto '11. 

Iemand die dit probleem herkent en de oplossing weet?

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 Binnenwerk
Dromend

Van alles een beetje, na 2007

25-10-2010 20:50   score: interessant Link   Citeer
Balen zeg... 

Heb je je foto's op de 'normale' plek staan of heb je zelf ooit ergens een andere map gemaakt voor je bestanden? 

(Krijg iLife'11 morgen binnen dus ben benieuwd...)

(gewijzigd 25-10-2010 20:51 door Binnenwerk)

Dr.Bob
Koning(in)

Leiden
iMac 24" 3,06 GHz

25-10-2010 21:08   score: ... Link   Citeer
Gelezen op het Apple forum (ik heb even de link niet meer): opstarten in safe-boot (shift ingedrukt houden), database opnieuw opbouwen ( iPhoto starten met alt ingedrukt). Daarna zou alles weer moeten werken.  

Zelf heb ik overigens geen problemen gehad.

pOZORjED

iMAc 20" 2.4

26-10-2010 06:14   score: informatief Link   Citeer
Na 2 avonden werk en HEEL veel wachten ben ik er uitgekomen. 
Alle 'reparatie' acties hielpen niet of deels. 
En dan herkende hij vaak de helft van de foto's niet meer. 

Zodra ik zag dat het mis ging heb ik timemachine uitgezet zodat hij de backup niet zelf kon overschrijven. 
Ik heb een backup teruggezet van 1 oktober, de voorlaatste backup. 
Ook iPhoto '09 zelf even uit de backup gehaald. 
Toen die eindelijk stonden de oude library in de oude iPhoto geopend. 
Ik had ooit in iPhoto '08 of eerder geprobeerd een fotoalbum te maken van een vakantie, maar nooit laten drukken. 
Toen ik deze in '09 net aanklikte kreeg ik al de melding dat het gebruikte thema niet meer bestond en of hij hem weg mocht mikken. 
Weggemikt, afgesloten, in iPhoto '11 opgestart en toen zette hij alles prima om. 

Miste nog 1 import van foto's, kennelijk die dag te snel afgesloten dat ze nog niet in de backup zaten. 
Deze heb ik even uit de corrupte library gevist door rechts te klikken > toon pakketinhoud en dan in de master map gekeken. 

Al met al heeft me dit 2 avonden en 2 ochtenden bezig gehouden  
Apple care hier ook nog over gebeld, ik moest alles maar uit de corrupte versie opnieuw ophalen (en dan ben je dus je bewerkte versies kwijt of je hebt veel dubbele...) 
Een HEEL slechte zet van Apple als je het mij vraagt. 

iLife '11, introducing Windows ME made by Apple!

Macmickey2
In diepe slaap

Interwebbzzzzz
24" iMac, MB, Mac mini (PPC), iPad, iPhone 2G

26-10-2010 12:23   score: interessant Link   Citeer
Klinkt misschien betweterig maar als je zo'n grote bibliotheek hebt en het bewaren ervan heel belangrijk is, waarom dan niet eerst direct een backup gemaakt (anders dan TimeMachine dus) voordat je met gloednieuwe software gaat "experimenteren"? Goed, het zou wel goed moeten werken als het uitgebracht is maar vergeet ook niet dat Apple niet weet welke andere meuk/plugins/etc er op de computers van de gebruikers geinstalleerd staat. Persoonlijk installeer ik nooit .0 software. Eerst maar eens wat drama berichten (zoals deze) afwachten en wachten op een fix. Daar ben je dan early adopter voor

wontolla

alkmaar
iMac 27"

31-10-2010 12:29   score: ... Link   Citeer
Ik heb al jaren mijn iPhotolibraries op een tweetal externe schijven staan en zorg dat die uptodate blijven en dat werkt goed

Borren

25-12-2010 15:03   score: ... Link   Citeer
Ook een probleem gehad met de upgrade. Had nog iPhoto 2008. Database kon niet worden bijgewerkt. Via een andere mac met iPhoto 2009 de database geupgrade. Na terugzetten kon 2011 wel de database bijwerken. Alles aanwezig, alleen de fotoalbums waren geheel leeg! 

Herstellen DisUtility bevoegdheden + cmd alt voor herstel van IPhone heeft geen effect. 

Wat heeft geholpen zijn de tips van iphoto11.wordpress.com 
Het heeft dus met de bevoegdheden te maken!

(gewijzigd 25-12-2010 15:04 door Borren)

iPhoto '11 database upgrade problemen?
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner