Apple desktops
Alles over de PowerMac, iMac, Mac mini, Mac Pro, etc.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  wakker uit sluimerstand, maar geen beeld

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: Mac Pro
 tknaapen
In diepe slaap

Mac Pro

31-08-2010 11:50 Link   Favoriet   Citeer
Sinds een stroomstoring geeft mijn Mac Pro geen beeld meer nadat ik hem in sluimerstand heb gezet. Je hoord duidelijk de Mac zélf uit sluimerstand komen, maar het beeld (beide beeldschermen) blijft zwart. 
Ik heb van alles geprobeerd, met en zonder allerlei randapparatuur, maar niets lijkt te werken. De beeldschermen en de Mac lijken verder prima te werken, dus een hardware probleem lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien een bestandje beschadigd tijdens de stroomuitval? Maar welke en wat kan ik er aan doen? In console kom ik het volgende bericht tegen: 

Tue Aug 31 08:31:20 2010 
panic(cpu 3 caller 0x28d59c): "pmap_flush_tlbs() timeout: " "cpu(s) failing to respond to interrupts, pmap=0x84b6e0 cpus_to_respond=0x4"@/SourceCache/xnu/xnu-1504.7.4/osfmk/i386/pmap.c:3548 
Backtrace (CPU 3), Frame : Return Address (4 potential args on stack) 

Wie weet raad?

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 tknaapen
In diepe slaap

Mac Pro

31-08-2010 12:06   score: ... Link   Citeer
Even nog een aanvulling; nadat ik de Mac handmatig geheel heb uitgezet en daarna weer aan, start de Mac gewoon, mét beeld, weer op en lijkt er dus verder niets aan de hand.

tknaapen
In diepe slaap

Mac Pro

01-09-2010 11:46   score: ... Link   Citeer
Wel dit probleem is dus opgelost! Dat heet... één van de twee GeForce 7300 GT videokaarten heeft het klaarblijkelijk door de stroomstoring begeven. Dus toch een hardware probleem! De videokaart die kapot blijkt te zijn, gebruikte ik alleen voor TV-kijken. Geen man-over-boord, maar wel vervelend. Nu zien dat ik de kaart voor een geschikt exemplaar vervang.

wakker uit sluimerstand, maar geen beeld
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner