Apple iLife en iWork
Alles over iPhoto, iMovie, GarageBand, iDVD, iWeb, Keynote en Pages.

Forumindex          
Nieuwe posts   Favorieten   Mijn onderwerpen   Onbeantwoord   Privéberichten
  iPhoto bied delen over twee accounts ?

LET OP! Dit onderwerp is meer dan 12 maanden oud; er kan niet meer op gereageerd worden.

Onderwerp: iPhoto
 koolenboer

Bergen op Zoom
Mac mini, 2Ghz Intel Core 2 Duo, 4 GB DDR3 , 250GB HD

12-07-2010 18:41 Link   Favoriet   Citeer
Hallo ow grote machtige mac breinen. 
Ik zit met een klein vraagje. 
Wij hebben een mac mini met een wat kleine hardeschijf.  
Op deze mac mini draaien twee accounts. Een van mijn vriendin en van mijzelf. Nu wilt mijn vriendin dezelfde muziek kunnen luisteren als ik in mijn itunes heb staan. Vroeger deed ik dit door precies dezelfde muziek op haar itunes te knallen. Maar dit nam veel hd plek in. Toen kwam ik erachter dat je je itunes account kunt delen.  
Vriendin helemaal happy. Maar nu wilt ze ook onze foto's kunnen bekijken. En die staan in mijn account in iphoto. Ik kan alleen niets vinden over het delen van je iphoto bieb. 

Weet iemand of dit mogelijk is ? 

Andere oplossingen hoor ik ook graag. 

alvast bedankt

Toon reacties vanaf     waardering.
Reacties
 bigkevx2
Moderator

Helmond
Het lijkt hier wel een groente winkel met iWife & iChild

12-07-2010 19:06   score: ... Link   Citeer
Oh wat is Google toch mooi, ik denk 'laat ik eens iphoto en delen googlen' en wat denk je....tada!!

koolenboer

Bergen op Zoom

12-07-2010 21:47   score: ... Link   Citeer
Bedankt. 
Ik heb helaas ivm serieuze gezondheidsklachten niet altijd de mogelijkheid om alles op te zoeken.......

bigkevx2
Moderator

Helmond

12-07-2010 22:10   score: ... Link   Citeer
Dat maakt ook niets uit, sommige waaronder ik vinden het leuk en leerzaam om dit te doen.

koolenboer

Bergen op Zoom

12-07-2010 22:22   score: ... Link   Citeer
en als ik nu voor mijn mac mini een iomega minimax koop. 
En daar mijn iphoto bieb op zet. Dan zou dat moeten werken volgens dat artikel. Maar pakt time machine deze dan ook als back-up ? 
En worden dan mijn foto's nog wel gesynct met mijn apple tv ?

bigkevx2
Moderator

Helmond

12-07-2010 22:42   score: ... Link   Citeer
Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen maar je bereikt daar wel even de grens van mijn kennis.  
Ga op je gemak eens rondneuzen op dit forum en ik weet zeker dat deze vragen al eens voorbij zijn gekomen en ook beantwoord zijn.

Dr.Bob
Koning(in)

Leiden
iMac 24" 3,06 GHz

13-07-2010 09:23   score: interessant Link   Citeer
Ja, TimeMachine maakt ook backups van de externe schijf. Tenzij je die schijf gebruikt voor TimeMachine, of als hij in de 'exclude list' van TimeMachine staat. 

Helaas heb ik geen Apple TV om het te testen, maar technisch gesproken zou het moeten werken. Mijn Aperture bibliotheek staat op een externe schijf en word ook keurig gesynced met m'n iPod.

koolenboer

Bergen op Zoom

28-07-2010 14:56   score: ... Link   Citeer
inmiddels heb ik de iomega Minimax 1Tb gekocht en draait mijn iphoto bied op beide accounts. Een nadeeltje is dat hij niet op twee accounts te gelijk open mag staan. En nog een tip voor mensen die ook geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Als je wilt dat time machine back-ups maakt van je externe schijf moet je hem bij de time machine voorkeuren eerst even uit de "exclude lijst" halen want daar wordt hij automatisch in gezet. 

Helemaal blijf met deze oplossing

iPhoto bied delen over twee accounts ?
Jouw account
Gebruiker

Wachtwoord
Onthoud

Wachtwoord kwijt
Registreer gratis

banner